neděle, ledna 08, 2017

PSÍ POSLÁNÍ

W. BRUCE CAMERON


V ORIGINÁLE: A Dog´s Purpose
PŘEKLAD: Renáta Tetřevová
VYDAVATELSTVÍ: Euromedia Group, k.s. - Ikar
ROK VYDÁNÍ: 2013
POČET STRAN: 280

ANOTACE:
Autor knihy, W. Bruce Cameron, je přesvědčený, že jeden pes se může narodit několikrát za sebou, aby se mohl zdokonalovat v rozličných dovednostech a aby mohl čím dál tím lépe chápat člověka. I hlavní hrdina knihy se vrací znovu a znovu. Na svět přijde jako toulavé štěně a jeho první pobyt zde není zrovna dvakrát úspěšný. Potom hledá smysl života jako neposedný retrívr a po boku osmiletého Ethana se během společných dobrodružství učí, co všechno by měl zvládnout „dobrý pes“. Jenomže ani tenhle pokus – jako hrdinného domácího mazlíčka – nemá dlouhé trvání. Když se narodí znovu, nosí v srdci jedinou touhu – znovu spatřit Ethana, kterého nadevše miluje.... Citlivý a humorný příběh jedné psí duše v několika tělech, jenž nám připomíná, že láska nikdy neumírá, skuteční přátelé nás nikdy neopouští a každé stvoření má na světě svoje nezaměnitelné poslání.


Dlouho jsem si myslela, že nic nepřekoná knihu Marley a já od Johna Grogana, která pro mě byla „biblí“ pro pejskaře. Jednoho dne se ale vše změnilo. Přesně si ten den, kdy jsem zaznamenala Psí poslání v katalogu KK, pamatuju. Bylo tam nabízeno rovnou i s pokračováním, Psí cestou (recenze zde).


Hlavním hrdinou je pejsek, říkejme mu Toby. V Psím poslání se z toulavého Tobyho stane retrívrem Baileyim, který prožije život s klukem Ethanem a jeho rodinou. Znovu se pak narodí jako fenka německého ovčáka Ellie, která je vycvičena jako policejní pes pro vyhledávání lidí. Následně se pak vrátí jako labrador Bear (Buddy), jehož jediným cílem se stane znovu najít Ethana. Jestli se ti dva opět shledají vám už neprozradím. ;)
…O pár týdnů později, právě když jsem rovnal do latě bratra, jsem si přičapl a najednou si uvědomil, že jsem holka! Šokovaně jsem si přičichl k loužičce a pak varovně zavrčel, protože bratr využil příležitosti a neomaleně do mě vrazil. Co si jen Ethan pomyslí? Jak mu to vysvětlím? Copak může být Bailey holka? Jenže už jsem nebyl Bailey...

Příběh je vypravován přímo pejskem a je napsaný velmi citlivě. Čtenář se dozvídá nejen o Tobyho vnitřních pocitech z toho, co se děje jemu, ale také z toho, co se děje lidem kolem něho. Díky každému dalšímu životu je pak vidět posun v Tobyho myšlení, chování a dovednostech, které využívá při plnění svých poslání.
...Za několik měsíců jsme měli v domě přírůstek. Malá Gabriella voněla po kyselém mléce a zdála se mi dokonce ještě méně užitečná než Tinkerbell. Když Maya poprvé přivezla holčičku domů, dala mi ji očichat, ale nijak zvlášť mě nezaujala. Od toho dne jsme s Mayou pravidelně v noci vstávali. Maya držela Gabriellu na hrudi, zatímco já se jí uvelebil u nohou. Maya přitom vyzařovala takovou lásku, že jsem z toho okamžitě usnul...

HODNOCENÍ:
100 %. Knihu doporučuju určitě všem pejskařům a milovníkům zvířat. Četla jsem ji již podruhé. Poprvé hned po vydání, v době, kdy byl můj pejsek nemocný a museli jsme ho nechat uspat, podruhé nyní pro osvěžení paměti kvůli sepsání recenze. Kniha je čtivá, přečetla jsem ji asi během tří dnů. A i když jsem ji četla již podruhé, s větším časovým odstupem, tak jsem si v ní našla zase něco nového. V případě, že si budete chtít Psí poslání přečíst, tak u sebe určitě mějte krabici papírových kapesníčků. Budete je potřebovat. Jak u knížek obyčejně nebrečím, tak u Psího poslání jsem brečela jako želva, protože ani Tobymu ani lidem kolem něho nebylo vždy jen do zpěvu. Už se nemůžu dočkat, až přijde do kin stejnojmenný film.

O AUTOROVI:
W. Bruce Cameron žije v Kalifornii. Napsal šest knih, přičemž úspěch slavil už se svou prvotinou 8 Simple Rules for Dating My Teenage Daughter, podle níž televizní stanice ABC natočila sitcom. Největšího úspěchu však dosáhl románem Psí poslání, který se držel 52 týdnů v žebříčku bestsellerů New York Times.


Žádné komentáře:

Okomentovat