neděle, ledna 08, 2017

PAN PRASÁTKOČUNÍK


V létě jsem si marně lámala hlavu tím, co dám kamarádce k narozeninám. Jak je mým „dobrým“ zvykem, tak jsem výběr dárku nechala opět na poslední chvíli a pak lítala po obchodech s jazykem vyplazeným až na vestu. Nakonec jsem jako vždy, když si už nevím rady, zamířila do knihkupectví. A opět se to vyplatilo. 

Mezi různými hrnečky, lžičkami a propiskami se jmény jsem úplně u země objevila krabičku s antistresovými míčky. Řekla jsem si, že to bude pro oslavenkyni ten pravý dárek, protože je dost často ve stresu. Do oka mi padl zelenožlutý míček v podobě žáby, ale kamarádka, která byla se mnou, našla ještě něco lepšího. Růžovoučké prasátko s odstátými oušky, které si už od pohledu říkaly o to, aby za ně někdo zatahal. Volba byla tedy jasná. Žába skončila v propadlišti dějin a prasátko jelo do nového domova. 

Kamarádka měla z míčku obrovskou radost. Hned ho pokřtila na pana Prasátka a vzala si ho s sebou jako módní doplněk na společenskou akci, na kterou jsme spolu šly. Když už jsme byly kousek od jejího domu, tak se z ničeho nic ozvalo zachrochtání. Jelikož se paneláky nacházejí nedaleko polí a lesa, tak jsme se lekly, že je za náma divočák. Ale kde by se vzal uprostřed sídliště divočák, že jo? Po prvotním šoku nám to docvaklo. To nechrochtalo žádné lesní stvoření, ale náš pan Prasátko. Uvědomila jsem si, že uvnitř něho bylo něco tvrdého a já neodhalila, co to je a k čemu to slouží. Kamarádka si panem Prasátkem klepla silou o nohu, jemu se to zřejmě nelíbilo, tak na nás zachrochtal. Celkem se nám ulevilo, protože v dohledu nebyly žádné stromy, na které by se dalo vylézt, já bych to navíc ani nezvládla, takže nevím, co bychom si počaly, kdyby za námi stál opravdu živý divočák. To byl můj první a zároveň i poslední společný zážitek s panem Prasátkem. 

O pár dnů později mi kámoška psala, že se náš kamarád dostal do spárů jejího amerického kokra Karla a z růžovoučkého, voňavoučkého chrochty se stal ušmudlaný čuník. Karel si ho navíc zcela přivlastnil, hlídá si ho ostřížím zrakem, takže mu ho nejde ani sebrat, aby se vypral. Kamarádka už jen čeká, kdy „zuřivý“ kokr pana Prasátkočuníka roztrhá, sežere vnitřek a začne chrochtat. 
Díky mé krátké známosti s panem Prasátkočuníkem se můj život obohatil o několik nových poznatků:
1. Neví-li člověk coby, nenajde to v hobbymarketu, ale v knihkupectví.
2. Ne všechno, co chrochtá, je rozzuřený, krvelačný divočák.
3. Člověk by neměl nechávat své antistresové míčky a jiné předměty v dosahu tlamiček a tlapek „proradných“ amerických kokrů a jiných čtyřnohých stvoření.

Žádné komentáře:

Okomentovat