pátek, února 03, 2017

10 KNIH, KTERÉ OVLIVNILY MÉ KNIHOMOLSTVÍ

Před nedávnem jsem přemýšlela o tom, kde se vlastně vzala má závislost na knihách, jaký byl vývoj mého knihomolství. Zamyslela jsem se proto a sestavila žebříček 10 knih, jež mě přivedly ke čtení, k oblíbeným tématům nebo autorům a dodnes zaujímají čestné místo v mé knihovničce. Které to jsou a jaké vzpomínky mám s nimi spojené najdete níže. 


SLABIKÁŘ – ve škole jsme se písmena, slabiky apod. učili nejprve z takového červeného sešitu s obrázky (již bohužel nemám :( ). Pak jednou přišla do třídy paní učitelka a všechny přezkušovala ze čtení. Ti, co jim šlo čtení už dobře, dostali slabikář, ostatní pak ještě museli trénovat... Já byla mezi prvními, jež ho dostali. Pamatuju si to nadšení. Dostat ho, byla totiž prestiž, protože mezi námi, několika spolužačkami, již tehdy bujela soutěživost, takže jsme se předháněly v tom, která ho získá dřív.... 
DOBRODRUŽSTVÍ VEVERKY ZRZEČKY – první knížka, již jsem četla. Tenkrát nahlas, rodičům před spaním. Slova na prvních pár stránkách jsou ještě rozdělena na slabiky, dál jsem se je pak už musela snažit nerozdělovat a číst plynule....
POHÁDKY Z PSÍ BOUDY NA DOBROU NOC – první knížka s psí tématikou, kterou jsem četla. Navíc doplněna o úžasné obrázky. Naši mi ji přivezli jako dárek ze služební cesty...
MY TŘI A PES Z PĚTIPES – tato knížka přežila mamku, její bráchy, jejich děti a nakonec se dostala až ke mě...
ROBINSON CRUSOE – jediná knížka, jíž obohatil naši rodinnou knihovničku taťka. Pamatuje ještě jeho dětství. Já ho četla asi v 9 letech a ještě nyní si pamatuju, jak se mi hrozně líbil a já hltala stránku za stránkou jen abych se dozvěděla, jak bude Robinsonovo dobrodružství pokračovat.


MEDVÍDEK PÚ – po Krtečkovi moje nejoblíbenější pohádková bytost. Mám raději Púovu podobu z této knížky, než tu od Walta Disneyho....
PILÍŘE ZEMĚ – u nich musím zmínit hned dvě prvenství. Jednak to byl první titul, který jsem kdy četla od teď již mého oblíbeného autora Kena Folletta a zároveň to byl můj první přečtený obsáhlý román. Od té doby se už nebojím číst jakkoliv silnou knížku.
KYTICE – jedna z mála knížek z povinné školní četby, která mě opravdu bavila a dodnes se k ní občas ráda vracím.
PŘEMYSLOVSKÁ EPOPEJ – tu mám ze všech děl Vlastimila Vondrušky nejraději. 
VYPRAVĚČKA – první titul od Jodi Picoult, který jsem si koupila, přečetla a tím odstartovala svou oblibu v díle této autorky.

A kterých 10 knih přivedlo ke čtení vás?


Žádné komentáře:

Okomentovat